kerkmuziek

In onze cluster zijn de volgende (quasi) kerkkoren actief:

Herkenbosch:

St. Sebastianuskoor – dirigent/organist Hans Hoffman – repetitie donderdagavond verenigingsgebouw De Harch (Kloosterstraat 30) – secretaris: Phiel Moors-Peurteners, tel. (0475) 532 273

Gregoriaanse schola – dirigent: Tjeu Peurteners/organist Hans Hoffman – repetitie ad hoc – secretaris: Pie Heemels, tel. (0475) 533 214

Melick:

(gemengd) St. Andreaskoor – dirigent/organist Daniel Jansen – repetitie maandagavond in het parochiecentrum (Kerkstraat 4a) – secretaris: Jeanne Hodzelmans

Montfort: St. Catharinakoor: dirigent Har van Pol/organiste Nicole Wilms-Gielkens – repetitie donderdagavond St. Catharinakerk (Aan de Kerk 7) – secretaris: Ciel Fermin

Posterholt:

Dameskoor Cadanz – dirigente Jacqueline Ligthart-Bartels/organiste Nicole Wilms-Gielkens – repetitie CC De Beuk (Nieuw Holsterweg 25) – secretaris: Tonny Cillekens

St. Odiliënberg:

Odilia-Cantorij – dirigent/organist Harry Joosten – repetitie ad hoc priorij Thabor (Aan de Berg 3) – secretaris: Marlou Roeleveld, tel. (0475) 532 706.

Vlodrop:

Dames- en Herenkoor (schola) – dirigent/organist Hans Hoffman – repetitie maandagavond St. Martinuskerk (Kerkstraat 1) secretaris: Björn Maessen

Er ontstaat steeds meer samenwerking tussen de afzonderlijke koren, in die zin dat bestuursdelegaties al sinds jaar en dag twee keer per jaar voor overleg bij elkaar komen (‘clusterkorenoverleg’). Er wordt deelgenomen aan aan de koren-instructie-avonden (KIA) van de koorkring Roermond (twee-jaarlijks), met uitzondering van het koor uit Montfort dat nog deelneemt aan de dito bijeenkomst van de koorkring Echt. Er is inmiddels ook al een (Gregoriaanse) clusterschola o.l.v. Dr. Gerard Sars actief, en een clusterdameskoor o.l.v. Daniel Jansen. Contactpersoon voor de clusterschola is Pie Heemels, voor het clusterdameskoor Jeanne Hodzelmans.

De belangen van de kerkkoren worden (met name bij de contacten met de burtgerlijke overheid) behartigd door door Stichting Bevordering Koorzang Roerdalen (SBKR). Secretaris: Broer Hermans, Stationsweg 1, 6075 CA Herkenbosch, tel. (0475) 532 793.