IMG_20201207_124634

Muziek vóór de Vespers

Met het begin van de lente maken ook wij weer in 2024 een begin aan een nieuwe cyclus “Muziek voor de Vespers”. Eenmaal per maand, op de eerste zondag om 16.00 uur wordt er in de Basiliek concertante muziek uitgevoerd, zo mogelijk  gerelateerd aan de Vespers van de zondag. Net zoals voorgaande jaren worden Orgelmuziek, muziek door een strijkersensemble en zang ten gehore gebracht.

Het programma voor zondag 7 april 2024:

o  Mozart Kerksonate in Es KV 67;  strijkorkest

o  Pierre Dandrieu: O filii & filiae;  orgelsolo

o  Fabian Rehfeld: Aria Opus 67; tutti-strijkers-solo met orgel+contrabas

o  Psalm 8; solo-zang, zanggroep, strijkers, orgel

o  Henry Purcell: Pavane & Chaconne; strijkers

o  Pjotr I. Tsjaikowski: Opus 19,4; cello-solo en orgel

o  Fr. Schubert: Im Abendrot; solozang, strijkorkest (orgel ad lib.)

o Mozart Kerksonate in F KV 14

De uitvoerende zijn het o.a. Consortium Basilicale, Véronique van der Meijden, mezzo-sopraan, Gerard Sars, orgel, Fons Bouthoorn, orgel, Jan Heesen, cello.

De entree is gratis, na afloop kunt u een vrijwillige bijdrage in de schaal deponeren.

U bent van harte welkom op zondag 7 april om 16.00 uur in de basiliek te Sint Odiliënberg.