processie

Sacramentsprocessie 2023

Nu in ons parochiecluster alleen nog maar de sacramentsprocessie van St. Odiliënberg over is, is dat reden temeer om er ook clusterbreed de schouders eronder te zetten. Hulp is meer dan welkom: rustaltaren worden geplaatst en straten met zandtapijten en processiepaaltjes versierd, straten dienen afgezet te worden, terwijl processiecommissarissen en verkeersregelaars  de processie in goede banen leiden. Hulp is ook welkom als de processie op het Kerkplein wordt afgesloten en alle deelnemers van een natje en droogje worden voorzien. Voor meer informatie en het melden van Uw hulp en/of deelname kunt U terecht bij priorij Thabor (tel. 532 074 – inlichtingen@priorijthabor.nl), bij Paul Crombach (tel. 536 000 – paul.crombach@plus.nl) of bij Mirjam Cuijpers-Sanders (tel. 532 797 – mirjam.cuijpers@hetnet.nl).

Bij deze het programma:

09.00 uur: Mis in de basiliek (NB: half uur eerder dan gebruikelijk)

10.00 uur: vertrek processie. Route: Kerkplein – Raadhuisplein – Raadhuisstraat – Hoofdstraat – Molenweg – St. Odiliastraat – St. Wirostraat . De rustaltaren bevinden zich

1. bij de St. Annakapel aan de Pastoor Siebenstraat,
  2. bij Plus Crombach aan de Molenweg,
  3. op de kruising Molenweg – Veestraat – Hagelkruisweg – St. Odiliastraat
  4. bij het H.Hartbeeld op het Kerkplein.

ca. 11.30 uur: feestelijk afsluiting op het kerkplein